Šta znamo o Faktor magazinu i kako je izvještavao tokom izborne kampanje?

Ova analiza je označena kao: Razabiranje

Portal Faktor magazin iz Banje Luke tokom kampanje pred Opšte izbore 2022. u Bosni i Hercegovini objavio je više od 150 članaka u kojima se opozicija predstavlja negativno i nijedan takav članak o SNSD-u.

Foto: Raskrinkavanje.ba

Portal Faktor magazin je, pokazala je ranija analiza Raskrinkavanja, medij koji je u Bosni i Hercegovini najviše novca uložio u sponzorisanje svojih sadržaja na Facebooku i Instagramu tokom kampanje pred Opšte izbore 2022. godine. Kako se u ovoj analizi navodi, Faktor magazin utrošio je od 2. septembra do 1. oktobra 2022. godine u ove svrhe 11.073 KM. To je gotovo tri puta više od medija koji je drugi po količini utrošenog novca u BiH na navedenim društvenim mrežama u istom periodu. Najveći dio novca Faktor magazin uložio je u sponzorisanje objava u kojima se negativno govori o kandidatkinji opozicije za predsjednicu Republike Srpske Jeleni Trivić. 

Članci objavljeni na portalu Faktor magazin bili su predmet brojnih analiza Raskrinkavanja, koje možete pronaći ovdje. Tokom izborne kampanje 2022. godine Raskrinkavanje je analiziralo sedam članaka ovog portala u vezi s kandidatima/kinjama na izborima i utvrdilo da su u njima objavljene dezinformativne tvrdnje (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7). 

Šta znamo o ovom portalu?

U sekciji “Impressum” na ovom portalu navodi se naziv njegovog izdavača te imena direktora i glavnog i odgovornog urednika. 

Direktor Faktor magazina Drahmi Miskin na stranici CompanyWall, koja nudi uvid u finansijske podatke firmi, navodi se kao direktor D.O.O. “A Media”. Ova firma osnovana je 13.10.2020, a jedan od njenih osnivača je Alternativna televizija iz Banje Luke. 

Foto: Companywall.ba 

Faktor magazin i Alternativna televizija nalaze se na istoj adresi – Gundulićeva 33, Banjaluka. 

Google pretraga imena glavnog i odgovornog urednika Faktor magazina “Nenad Trbić” ukazuje na to da je reporter tog imena zaposlen na ATV-u te da je jedno vrijeme bio i urednik informativnog programa. Podsjećamo da je, navodeći da je ovaj medij u privatnom vlasništvu kompanije blisko povezane s Miloradom Dodikom, Ministarstvo finansija SAD-a 2022. godine uvelo sankcije ATV-u. 

Kako je portal Faktor magazin izvještavao u izbornoj kampanji?

Portal Faktor magazin nema posebnu rubriku u kojoj su objavljivani članci posvećeni Opštim izborima 2022. u Bosni i Hercegovini. 

Budući da se većina članaka ovog portala u periodu izborne kampanje odnosila na kandidate/kinje iz Republike Srpske, kao i da je njegovo sjedište u Banjoj Luci, Raskrinkavanje je analiziralo članke objavljene u periodu od 2.9.2022. do 1.10.2022. u rubrici “Republika Srpska”. 

U analiziranom periodu u ovoj rubrici objavljen je ukupno 341 članak. Spisak i klasifikaciju ovih članaka možete pronaći na ovom linku. Od ukupnog broja objavljenih članaka u ovoj rubrici, njih 79 nije bilo direktno povezano s Opštim izborima 2022. ili kandidatima/kinjama na njima. Dakle, u pomenutoj rubrici u analiziranom periodu objavljena su 262 članka o izborima i kandidatima/kinjama.

Od ukupno 262 članka koji jesu povezani s izborima, njih šest imalo je neutralan ton.

Najveći broj članaka u vezi s izborima, njih 153, ticalo se opozicije u RS. Svi ovi članci imali su negativan ton prema opozicionim strankama u Republici Srpskoj. Veliki broj je istovremeno bio negativno nastrojen prema više stranaka. 

U najvećem broju članaka, njih 90, mogao se očitati negativan ton prema Partiji demokratskog progresa. Primaran fokus najvećeg broja ovih članaka bila je upravo Jelena Trivić, a onda i gradonačelnik Banje Luke Draško Stanivuković. 

Srpska demokratska stranka, primarno kandidat ove stranke za člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine Mirko Šarović, negativno je predstavljena u 49 članka portala Faktor magazin. Za pravdu i red – lista Nebojše Vukanovića negativno je prikazana u 13, Demokratski narodni savez u četiri, a Ujedinjena Srpska u dva članka. 

S druge strane, Savez nezavisnih socijaldemokrata i njegovi/e članovi/ice bili/e su predmet 121 članka. Nijedan od 121 članka koji su se na neki način ticali SNSD-a nije imao negativan ton prema ovoj stranci i njenim članovima/icama. Portal Faktor magazin je u svojim člancima koji su bili pozitivni ili neutralni redovno izvještavao sa skupova SNSD-a, prenosio izjave Milorada Dodika i Željke Cvijanović te pisao o njihovim stranačkim aktivnostima, ali i o onim u vezi s trenutnom funkcijom vlasti koje obnašaju. Neki članci koji su pozitivno govorili o SNSD-u istovremeno su bili negativno nastrojeni prema nekoj opozicionoj partiji.

Opozicione stranke i kandidati/kinje, s druge strane, imali/e su drugačiji tretman na ovom portalu. Izjave zvaničnika/ca opozicionih stranka, bilo da su date iz pozicije stranke ili neke javne funkcije, na Faktor magazinu nisu objavljivanje u neutralnom i pozitivnom tonu, kao u slučaju SNSD-a. 

YouTube kanal Faktor magazina

Osim portala, Faktor magazin ima i YouTube kanal na kom je takođe objavljivao sadržaje u vezi s Opštim izborima u Bosni i Hercegovini. U periodu izborne kampanje objavljeno je 10 snimaka. Od navedenog broja, četiri nisu imala izražen ton prema nekoj stranci ili kandidatu/kinji. Preostalih šest negativno je govorilo o PDP-u. 

U zaključku, portal Faktor magazin je u svojim člancima tokom izborne kampanje nesrazmjerno targetirao i diskreditovao opoziciju u Republici Srpskoj. Svi članci o opozicionim strankama u periodu izborne kampanje imali su negativan ton, dok, s druge strane, nijedan članak koji se ticao SNSD-a nije bio takav. Uz to, ovaj portal je medij koji je u BiH tokom ovogodišnje predizborne kampanje na Facebooku i Instagramu potrošio najviše novca na oglašavanje i promovisanje svojih članaka.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Marija Ćosić Objavljeno: 02. 11. 2022 | Zadnji put osvježeno: prije 3 sedmicu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Antivakcinaške izmišljotine o robotima iz vakcina koji sklapaju nanotehnologiju

Na društvenim mrežama su viralne tvrdnje australijskog doktora da roboti iz...

Lažna vijest Teorija zavjere
Lažna vijest
Aspirin Plus C ne sadrži grafen

Na društvenim mrežama šire se tvrdnje da Aspirin Plus C sadrži grafen. U pi...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Teorija zavjere
Lažna vijest
Viralni rendgenski snimak ne prikazuje povrede saudijskog fudbalera

Mnogi mediji iz regiona objavili su sliku rendgenskog snimka lobanje, uz tv...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me