Pregled sedmice: Frka, panika, prekršajna prijava

Migranti, recikliranje starih vijesti te izmišljanje izjava i recepata obilježili su sedmicu iza nas.

Hajka protiv migranata, kako u manje ili više legitimnim medijima, tako i u društvenim medijima ove je sedmice imala prvu praktičnu posljedicu: naime, autorica statusa na Facebooku o incidentu u koji su bili umješani migranti, zaradila je prekršajnu prijavu zbog „uznemiravanja javnosti“. Online mediji nastavili su u nedostatku „pravih“ vijesti reciklirati vijesti stare po nekoliko godina. U sedmici iza nas, u tri navrata smo se bavili takvim slučajevima: u slučaju vijesti o Miralemu Pjaniću i beskućniku kojem je kupio kuću, nepostojećoj odluci islandske Vlade da plaća ženidbu Islanđankama i u slučaju recikliranja horora iz saobraćajnih nesreća starih po nekoliko godina na portalu Infoportal.club. Usto, beogradski Informer je i ove sedmice Bakiru Izetbegoviću u usta stavio riječi koje ovaj nikad nije izgovorio, a bosanskohercegovački portal Medion uradio je to u slučaju Milorada Dodika.

Portal “Sehara” je u naslovu članka obećao recept kojim je moguće izliječiti dijabetes, što u šest rečenica teksta nije isporučio. Dijabetes je hronična bolest sa kojom žive milioni ljudi u nadi da će jednog dana moći živjeti bez svakodnevnih doza inzulina. Ne postoji "antički recept" koji može izliječiti dijabetes, kao što ne postoji ni način da se dezinformacije i klikbejt na tu temu svrstaju u novinarstvo. Cijelu analizu pročitajte ovdje.

Srbijanski "Informer" je konstruisao izjavu Bakira Izetbegovića koju ovaj nikad nije dao. Članak objavljen nakon javnog obraćanja Bakira Izetbegovića na manifestaciji „Odbrana BiH – Igman 2018“ , održanoj na Velikom polju na Igmanu u naslovu je, naime, sadržavao tvrdnju koja nije tačna. Sve o Izetbegovićevoj izmišljenoj izjavi pročitajte na ovom linku.

Na osnovu prijave čitatelja, analizirali smo Facebook status koji govori o incidentu u koji su bili uključeni migranti. Ispostavilo se da je riječ o još jednom slučaju neopravdanog širenja panike zbog migranata rezultiralo, koje je ovaj put rezultiralo – prekršajnom prijavom. Cijeli članak možete naći ovdje.

Iako je u potpunosti izmišljena, vijest o tome da je fudbaler Miralem Pjanić kupio kuću beskućniku već dvije godine se širi po Facebook stranicama. Ispostavilo se, pak, da je riječ o vijesti sa portala koji više ne postoji, ali je zato zahvaljujući društvenim medijima u vrijeme kada je objavljena, u decembru 2016. prenesena kao legitimna vijest. Sve o recikliranju lažne vijesti o Pjaniću i beskućniku pročitajte na ovom linku.

I pored tvrdnji mnogih medija, Island ne plaća muškarcima da "ožene Islanđanke". Vijest, koja je prvi put također objavljena prije dvije godine bez ikakvih provjera prenio je cijeli niz medija. Ispostavilo se da je vijest inicijalno potekla sa islandskog bloga koji više ne postoji. Da Vlada Islanda ipak NE plaća “5.000 dolara muškarcima da se ožene ženama sa Islanda” možete se uvjeriti ovdje.

Od šest članka objavljenih na portalu „Infoportal.club“ kojima se Raskrinkavanje bavilo ove sedmice, četiri se tiču saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, peti govori o izmišljenom ubistvu, a šesti o porodičnoj tragediji. Sve “vijesti” su stare između jedne i četiri godine. Kako izgleda recikliranje horora u medijskoj izvedbi, možete pročitati na ova dva linka (1 i 2).

Izjava Milorada Dodika iz naslova članka objavljenog na portalu “Medion” - ne postoji. Prenošenje tekstova za čije se naslove koriste izmišljene izjave javnih ličnosti jedna je od “tehnika” koje se sve češće koriste u tu svrhu. U ovom slučaju, portal „Medion“ prenio je saopštenje “Naše stranke” uz senzacionalistički naslov, koji nema veze sa sadržajem saopštenja. O čemu je riječ u još jednoj Dodikovoj izmišljenoj izjavi pročitajte ovdje.

(raskrinkavanje.ba)

Autor: Darko Brkan Objavljeno: 12. 08. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 2 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Dezinformacija
Slučaj Denis Šulić i etnička pripadnost

Predsjednici mladih SNDS-a i SDS-a bili su tema mnogih medijskih izvještaja...

Dezinformacija
Lažna vijest
Novosti “otkrivaju” još jednu laž

Srbijanske „Večernje novosti“ su u svom članku, bez ikakvih dokaza, ustvrdile...

Lažna vijest Pristrasno izvještavanje Demantirano
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com