Raskrinkavanje.ba

Pregled sedmice: Lažni Bingo i pravi podaci

Sedmicu iza nas obilježila je lažna Facebook stranica koja se predstavljala kao bh. kompanija "Bingo" i koja je putem nagradne igre korisnicima uzimala lične podatke. Srećom, nakon prijava korisnika, stranica je uklonjena sa ove društvene mreže.

Bizarna priča o 16 djevojaka koje su zatrudnile kupajući se u bazenu, već godinama luta internetom. Nedavno je ponovo aktualizirana na nekoliko portala, a da djecu ipak ne donose rode, a ni kupanje u bazenu, možete pročitati ovdje.

Svjetsko nogometno prvenstvo je počelo, a time i klikbejt naslovi vezani za mundijal ali i same igrače koji u njemu učestvuju. Zbog čega je Ronalda sud kaznio uvjetnom kaznom, a mediji – zatvorom, pročitajte na ovom linku.

Portal „Cazin Net“ je objavio važnu obavijest za vozače, međutim, u naslovu je izostavljena važna obavijest za čitaoce  - da se radi o Hrvatskoj. Kako „važna vijest“ služi kao klikbejt, pročitajte ovdje.

Kada je sa slovenačkog tržišta povučena serija Plazma keksa zbog nedozvoljene količine akrilamida, mediji su o tome pogrešno izvijestili, a “Bambi” uputio saopštenje za javnost sa netačnom informacijom. Cijelu analizu o jednoj seriji i dvije dezinformacije možete naći na ovom linku.

Urbana legenda iz savezne države Maryland je dobila lik na jednom online takmičenju i kasnije navodno završila u okolici srbijanskog mjesta Lozovik. Kako je Goatman preselio u Srbiju pročitajte ovdje.

Lažnu Facebook stranicu nije teško napraviti, niti su lažni profili i stranice rijetkost. Tako se ispostavilo i da stranica “Bingooo” nema nikakve veze sa bh. trgovačkim lancem, ali da zato autori stranice traže lične podatke građana pod izlikom nagradne igre. Cijelu analizu pročitajte ovdje.

Lejan Kozlić je na svojoj maloj maturi pokazala humani i aktivistički duh kada je, umjesto za haljinu, novac dala za djecu oboljelu od raka. Njen gest je poslužio jednom portalu za klikbejt. Cijeli članak o tome možete pročitati na ovom linku.

Portal “Federacija” objavio je isti klikbejt dva puta u roku od par sedmica. Kako od jednog članka napraviti dva klikbejta možete vidjeti ovdje.

“Bljesak”je objavio članak u čijem naslovu je postavljeno sugestivno pitanje, koje navodi čitatelje/ke na zaključak da bi se korištenje Facebooka moglo naplaćivati. O tome, međutim, u samom članku a ni u Facebookovom saopštenju o novim opcijama - nema ni riječi, a cijelu analizu možete pronaći klikom na ovaj link.

(Raskrinkavanje.ba)