Pregled sedmice: Od Lepe Brene do Milorada Dodika

"Pravda za Davida" i dalje je redovna tema medijskih manipulacija.

Prvog dana zvanične izborne kampanje, objavljena je vijest da je Drago Kalabić, poslanik SNSD u Narodnoj skupštini Republike Srpske, napustio stranku. Izvor je bila prepiska u zatvorenoj grupi na servisu Viber, u kojoj je Kalabić zapravo napisao da je napustio Opštinski odbor SNSD Prnjavor - a ne samu stranku. Kompletnu analizu ovog članka možete pročitati na ovom linku.

“Total news” novi je anonimni “projekat” na bh. nebu lažnih medija i lažnih vijesti kreiran u aprilu ove godine. Skoro 100.000 korisnika kliknulo je na vijest portala “Total news” koja kaže da je Lepa Brena preminula u sarajevskoj bolnici. To, naravno, nije istina, a analizu ovog članka možete pročitati ovdje.

Portal "Analiziraj.ba" je napravio analizu izvještavanja televizija "ATV" i "TV1" na početku predizborne kampanje, a koju smo mi objavili na našoj stranici. Analizu izvještavanja pomenutih medija možete pročitati na ovom linku.

Na portalu “Vijesti24h” u posljednjih sedam dana objavljena je čitava serija članaka koji govore o fizičkim napadima na muslimane odnosno bošnjačke povratnike u Republiku Srpsku. Jedan od njih, što je posebno degutantno, govori o “jutrošnjem napadu” na čovjeka koji već godinu dana nije među živima. Drugi, pak, za incident iz Amerike tvrdi da se desio u Srbiji. U svim slučajevima, riječ je o manipulativnom recikliranju vijesti, od kojih su neke stare preko pet godina, prikazanih kao da su se upravo odigrale. Analizu svih ovih članaka možete pročitati ovdje.

Uragan “Florence”, baš kao ni uragan “Harvey” i mnogi prije, nisu “donijeli ajkule na ulice američkih gradova”, kako su to ustvrdili pojedini mediji. Tvrdnja se zasniva na fotografiji ajkule u poplavljenoj ulici, za koju se već godinama zna da je lažna. Kompletnu analizu ovog članka možete pročitati na ovom linku.

Na osnovu sedam sekundi izrezanih iz šestominutnog snimka, portal “Saff” je konstruisao priču o “SDP-ovom Srbinu koji prijeti hapšenjem Bakira Izetbegovića”. Kako izgleda kada se znose neutemeljeni zaključci koji odgovaraju jednom političkom narativu, pročitajte na ovom linku.

Na portalu “Srpska Info” objavljen je članak koji izvještava o 175. danu okupljanja na Trgu Krajine u Banjaluci.

“Slobodna Bosna” odlučila je preuzeti ovaj članak, ali je u naslov prenesenog teksta dodala citat kojeg u originalu nema. Kompletnu analizu možete pronaći na ovom linku.

I za kraj, sinhronizovani medijski napadi na proteste “Pravda za Davida”, koji su se posebno razbuktali od početka predizborne kampanje, ove sedmice dobili su novu metu. Riječ je o Samiru Sadikoviću iz Bugojna, koji je zbog podrške Davoru Dragičeviću proglašen zločincem, krvnikom i dijelom “grupe ubačenih srpskih ubica”. Analizu ovih članaka možete pročitati na ovom linku.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Darko Brkan Objavljeno: 23. 09. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 4 nedjelje

Posljednje objavljene analize

Analiza
Njemačka ne ukida radne vize - treći put

Nakon što smo u dva navrata objavili da Njemačka ne ukida vize, odnosno radne...

Pristrasno izvještavanje
Portal “BNN” i optužbe bez dokaza

Portal “BNN” objavio je članak u kojem tvrdi da je u opštini Novi Grad...

Razabiranje Pristrasno izvještavanje Neprovjereno
Analiza
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com