Pregled sedmice: od Povorke ponosa do “čovjekolikih bića" na Blidinju i u Kalesiji

O prvoj bh. Povorci ponosa plasiran je niz dezinformacija i malicioznih članaka. Osim toga, mediji su nastavili sa taktikom izmišljanja izjava u naslovima kako bi povećali čitanost.

Prilikom izvještavanja o prvoj bh. povorci ponosa koja se u Sarajevu održala 8.9.2019. godine online, mediji su davali i svoju procjenu broja učesnika. Brojni komentari na portalima i društvenim mrežama izrazili su sumnju u medijsku procjenu broja ljudi koji su hodali u prvoj Bh. povorci ponosa. Provjerili smo ko je u pravu, a cijelu analizu pročitajte na ovom linku. 

RTRS je u prilogu o prvoj bh. Povorci ponosa iznio niz netačnih informacija. Prikazan je i snimak napada na “Beograd Prajd” iz 2010. za koji se implicira da prikazuje napad na Queer Sarajevo Festival iz 2008 - pritom netačno opisujući QSF kao “neuspjeli pokušaj prvog bosanskog prajda”. Kompletnu analizu priloga iz dnevnika RTRS-a možete pronaći na ovom linku. 

Početkom septembra 2019. na društvenim mrežama je dijeljena viralna fotografija na kojoj je prikazan dio Facebook objave, bez informacije na kojem profilu je objavljena. Objava sadrži “informaciju” o akciji tešanjske policije u kojoj su policajci zaplijenili sir misleći da je riječ o drogi “spid”. Cijelu analizu ovog slučaja, zajedno sa odgovorom MUP-a ZDK, čitajte klikom ovdje. 

„Slobodna Bosna“ nastavlja sa izvještavanjem koje vrlo često prelazi granicu između odgovornog i senzacionalističkog novinarstva, služeći se klikbejtom kao metodom za povećanje posjećenosti. U jednom slučaju riječ je o izjavi ministra vanjskih poslova BiH, a u drugoj izjavi koja je pripisana diplomatskom predstavniku SAD pri Evropskoj uniji, a cijelu analizu čitajte na ovom linku. 

"Hayat" je u malicioznom i neprofesionalnom članku iznio dezinformaciju o tome da je ekipi ove medijske kuće "zabranjeno da na profesionalan način medijski zabilježi" bh. Povorku ponosa, uz navode i da se organizatori povorke “tobože bore” za “nekakva prava”. Istražili smo šta se zaista desilo, a analizu čitajte klikom ovdje. 

Portal “Ekspresno” je objavio članak pod naslovom koji govori kako je “šetač na Blidinju slikao čovjekoliku zvijer”. U članku se navodi da je ime šetača poznato redakciji, ali da ga nisu objavili “iz razloga što se ovakve stvari u BiH smatraju nenormalnima a ovakvi ljudi budu ismijavani i podrugivani”. Google pretraga prema fotografiji brzo nam je dala odgovor da je u pitanju lažna vijest koja internetom kruži već pune tri godine, dok kompletnu analizu možete pronaći na ovom linku.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Darko Brkan Objavljeno: 15. 09. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 8 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Izmišljena izjava Morgana Freemana o maskama i “eksperimentu da se vidi ko je sljedbenik (?!)”

Morgan Freeman je na svojim profilima na društvenim mrežama više puta podrž...

Lažna vijest
Teorija zavjere
“Pokopana” teorija zavjere o 11. septembru vraćena u život na regionalnim portalima

U drugom dijelu analize o video intervjuu kojeg je Aaron Russo dao Alexu Jo...

Teorija zavjere Neprovjereno
Lažna vijest
Džaferović nije “van sebe” zbog Novalića, niti je rekao “pustite ga odmah”

Trenutni predsjedavajući Predsjedništva BiH Šefik Džaferović dao je izjavu...

Lažna vijest Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me