„Raskrinkavanje“ lažnim medijima: Nemojte nas vi braniti

Nakon analize lažnih vijesti o “Raskrinkavanju” objavljenih na portalu “Koktel”, od čitalaca smo dobili prijavu lažnih vijesti - o vlasniku istog tog portala. Ispostavilo se da se i sam vlasnik portala „Koktel“, Aldin Širanović našao na meti sličnog novinarstva.

Raskrinkavanje je analiziralo članke o Širanoviću i ustanovilo da je riječ o lažnim vijestima, teoriji zavjere i manipulaciji činjenicama. Cijelu analizu možete naći na ovom linku.

Ove sedmice čitaoci su nam prijavili još klikbejt članaka: o ovisnosti Mirjane Karanović, hapšenju Žike Todorovića te bijegu 500 političara iz blokiranog Sarajeva. Cijeli članak pročitajte ovdje.

U tragičnoj saobraćajnoj nesreći koja se desila u Banja Luci, nesavjesni vozač je usmrtio jednu osobu i pobjegao sa mjesta nesreće. Informacija o ovom događaju u javnost je izašla zajedno sa pogrešnom pretpostavkom da je u udesu stradao umjetnik Boro Janković. Nekoliko banjalučkih portala objavilo je vijest bez inicijalne provjere, ali su je potom ispravili i objavili izvinjenje. O tome čitajte na ovom linku.

Na sugestiju čitaoca, provjerili smo članak koji je objavljen na portalu "Saff" i prenesen na nekoliko drugih portala. Tekst je prenesen sa Iranskog web portala “Fardanews” i tematizirao je navodni sastanak generalnog sekretara Hezbolaha Hasana Nasrale sa grupom iranskih državljana nastanjenih u Libanu. Saff je nakon našeg članka uklonio članak, bez demantija ili izvinjenja, kao što se možete uvjeriti na ovom linku.

“BH dijaspora” objavila je članak koji govori da je na aerodromu u Sarajevu došlo do vanredne situacije. Tekst donosi i izjavu glasnogovornice aerodroma u kojoj je jasno naglašeno da se promet odvija neometano, zbog čega smo članak ocijenili kao klikbejt. Cijeli članak možete naći ovdje.  

Kada se piše od djeci, pogotovo djeci koja su žrtve kriminala, treba paziti da naslov nema senzacionalistički odjek. Online izdanje "Oslobođenja" je imalo jedan takav propust. S obzirom da smo ustanovili da je riječ o nenamjernoj grešci, članak je dobiti upravo tu ocjenu - greška. Cijelu analizu možete naći ovdje.

(raskrinkavanje.ba)

Autor: Darko Brkan Objavljeno: 19. 03. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godinu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Ronaldo nije donirao 1.5 miliona eura djeci Palestine

Desetine portala diljem svijeta objavilo je vijest koja govori da je Cristiano...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Demantirano
Lažna vijest
Lažne izjave Čovića i Dodika kao mamci za klikove

Izjava Milorada Dodika, predsjedavajućeg Predsjedništva BiH o ponovnom uvođenju...

Lažna vijest Manipulisanje činjenicama Klikbejt
Lažna vijest
Ubijeni ždralovi: Vijest iz Srbije, i to iz 2014. godine

Ždralovi jesu otrovani, ali ne u Bosni i Hercegovini i ne u 2019. godini. Slučaj...

Lažna vijest
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me