Ronaldo nije donirao zlatnu kopačku djeci Gaze

Priča o tome da je Cristiano Ronaldo prodao zlatnu kopačku i da je dobijeni novac donirao djeci u Gazi prenosi se, još od 2012. godine, po brojnim medijima u BiH i regionu. Iako vijest nije istinita, neki je objavljuju i 7 godina kasnije.

Ocijenjeni članci
Svjetlo-dunjaluka Prenošenje lažnih vijesti; Saznajemo.net Prenošenje lažnih vijesti; Istina Vitez Prenošenje lažnih vijesti; Novi horizonti Prenošenje lažnih vijesti; Islamski-portal Prenošenje lažnih vijesti; Dijalog Prenošenje lažnih vijesti; Sport.ba Prenošenje lažnih vijesti; Tanjug Lažna vijest; SOP Prenošenje lažnih vijesti; Srpska info Prenošenje lažnih vijesti; ATA Stars Prenošenje lažnih vijesti; Pravda Prenošenje lažnih vijesti; Vijesti Me Prenošenje lažnih vijesti; Politika Prenošenje lažnih vijesti; Sport.Blic Prenošenje lažnih vijesti; Life Prenošenje lažnih vijesti; Kolektiv Prenošenje lažnih vijesti; Vijesti Prenošenje lažnih vijesti; Alo Prenošenje lažnih vijesti; VK portal Prenošenje lažnih vijesti; N1 HR Prenošenje lažnih vijesti; Alternativna televizija Prenošenje lažnih vijesti; Kliker Prenošenje lažnih vijesti;

Raskrinkavanje je još u maju 2019. godine objavilo analizu pod naslovom “Ronaldo nije donirao 1.5 miliona eura djeci Palestine”. Analizu smo, zbog novih prijava naših čitatelja, odnosno novih prenošenja navedene lažne vijesti, dva puta dopunjavali, posljednji put krajem novembra.

Tada je lažna priča glasila da je “Ronaldo uplatio novac za siročad”, a mediji koji su je objavili nisu pritom naveli nikakve detaljnije informacije. 

Kako su objavili brojni mediji, Ronaldo je uplatio 1.5 miliona eura za siročad u Pojasu Gaze, gdje u jako teškim uslovima odrastaju gladna palestinska djeca

Kako se navodi u analizi portala za provjeru činjenica, Lead Stories, izvor ove vijesti, koju je za Lead Stories demantovala Ronaldova agencija, bio je anonimni portal Albanienshow.

Sa druge strane, portal Svjetlo dunjaluka objavio je 15. novembra članak sa naslovom koji ponovo govori o navodnoj donaciji Cristiana Ronalda, ali ovaj put uključuje i Angelinu Jolie. 

Cristiano Ronaldo i Angelina Jolie donirali humanitarnu pomoć djeci u Gazi i Siriji

Portal ne navodi izvor tvrdnje o tome da je “Angelina Jolie donirala humanitarnu pomoć”, te je nejasno da li se ona odnosi na činjenicu da Jolie jeste donirala 100.000 dolara izbjeglicama u Siriji 2012. godine. 

Autor navodi i da je “bilo u vijestima tijekom 2017. da je CR7 (Cristiano Ronaldo, op.a.) donio svoju zlatnu čizmu djeci Gaze”, te da je cijena “čizme” bila oko “1,5 do 2 milijuna eura”:

Bilo je u vijestima tijekom 2017. Ramazana da je CR7 donio svoju zlatnu čizmu djeci Gaze, ali sada je istina utvrđena i sada je bilo jasno da donacija nije za djecu Gaze, već za djecu iz Sirije dok su postavljali slike uz karton u njihove ruke i zahvalivši Ronaldu CR7 na njegovoj donaciji, cijena zlatne čizme bila je oko 1,5 do 2 milijuna eura.

Zatim se, bez ikakvog objašnjenja ili povezanosti sa prethodnim dijelom članka, navodi kako je “2012. Cristiano Ronaldo prodao svoju zlatnu čizmu” za 1,5 miliona. Pritom ostaje nejasno da li je autor članka mislio na “zlatnu čizmu”, za koju je pomenuo da je tokom 2017. “bila u vijestima”, ili na neku drugu “zlatnu čizmu”, koju je, kako navodi u idućem pasusu, Ronaldo “prodao” 2012:

Još 2012, Cristiano Ronaldo prodao je svoju zlatnu čizmu. Razlog je bio taj što je želio prikupiti novac za neku palestinsku djecu koja su u to vrijeme bila u potrebi u Gazi.
Uspio je prikupiti nevjerojatnu svotu od 1,5 milijuna eura prodajući čizmu na aukciji i donirao sva sredstva školama u Gazi.

Sve u svemu, “vijest” o tome da je Ronalo donirao/prodao zlatnu čizmu, napisana je, odnosno sastavljena i izmišljena, vrlo nejasno, gramatički netačno i neprofesionalno. 

Međutim, vijest o tome da je Ronaldo prodao “zlatnu kopačku” jeste bila globalno viralna 2012. godine. Sudeći prema pretragama, izvor ove vijesti je Wordpress stranica Occupied Palestine, koja je prva 20. novembra 2012. objavila ovu vijest, navodeći da je informacija objavljena u španskim medijima Marca i As, kao i na “arapskoj stranici klupske mreže”. Istina je da takva informacija nije nikada objavljena na znaničnoj stranici kluba na arapskom jeziku, kao ni u pomenutim španskim medijima

Vijest nije zaobišta ni bh. portale, od kojih je većina tada prenijela vijest kao činjenicu, poput portala Klix, N1, Tip, Slobodna Bosna, Dnevnik, Index, ATV, Bljesak, Cazin net, In media, NTV, HRT, RTL, Blic, Pogled, B92 i ostalih. Šest godina kasnije, 2018. godine, portal Ekskluziva ponovo je priči vratio život. Izvor ove lažne vijesti na našim jezicima je novinska agencija Tanjug, koja je prva vijest objavila 20. novembra 2012, odakle su je preuzimali i prenosili drugi mediji. 

Osim toga, pored mnoštva domaćih i stranih članaka iz 2012. godine, pronašli smo i 3 članka, odnosno analize, koje demantuju cijelu priču o prodaji “zlatne kopačke”.

Portal Sports keeda je, istog dana kada se vijest pojavila 2012. godine, objavio članak u kojem navodi da je riječ o lažnoj vijesti. 

“Niti je službena stranica Real Madrida potvrdila vijest, niti bilo koji glavni španski medij, kao što je objavljeno u mnogim člancima koji izvještavaju o priči”

U avgustu 2018, pakistanski Daily times je također ovu priču uvrstio u svoj članak “Četiri izvještaja o Ronaldovim donacijama koja su se ispostavila netačnim”. Portal Mondoweiss je također ocijenio priču kao lažnu u svom članku u maju 2019. godine.

Pored prenošenja iste verzije članka bez navođenja izvora ili dokaza, tri navedena demantija i nekoliko pominjanja tvrdnje kao opće poznate činjenice u nekim drugim člancima, nismo pronašli nijedan kredibilan izvor tvrdnje o navodnoj Ronaldovoj prodaji zlatne kopačke i doniranju prikupljenog novca djeci u Palestini.

S obzirom na navedene činjenice, članak novinske agencije Tanjug koja je prva 2012. objavila članak na našim jezicima, ocjenjujemo kao lažnu vijest. Sve portale koji su prenijeli tvrdnje o navodnoj prodaji “zlatne kopačke”, ocjenjujemo kao prenošenje lažne vijesti.  

Redakcija Raskrinkavanja poslala je i upite svim portalima koji su prenijeli tvrdnju o Ronaldovoj navodnoj donaciji, a koji imaju impressum. Odgovor smo do trenutka objavljivanja ove analize dobili od portala Magazin plus, koji je objavio ispravku i za to dobio ocjenu demantirano, baš kao i portal Sop. Istu ocjenu dobila je i novinska agencija Tanjug koja je izvor priče na našim jezicima, obzirom da je članak u međuvremenu obrisan sa portala ove agencije, a isti je slučaj i sa portalom Neon televizije. Portal Klix je također odgovorio na upit Raskrinkavanja te uredio svoj članak sa netačnim informacijama, zbog čega je također dobio ocjenu demantirano. 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 19. 12. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 11 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Lažna vijest o smrti povrijeđenog psa

Status u kojem se tvrdi da je pas pregažen traktorom kod Gračanice uginuo p...

Lažna vijest
Lažna vijest
Neutemeljene tvrdnje o metalnim pločicama u PCR testovima našle put do domaćih “influensera”

Nakon što je na njemačkom “zavjerološkom” YouTube kanalu objavljen video sn...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Teorija zavjere
Lažna vijest
Njemačka kancelarka nije “napadnuta autobombom”

Nekoliko portala je “izvijestilo” da je njemačka kancelarka Angela Merkel b...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me