Raskrinkavanje.ba

Nova prevara: UniCredit banka potvrdila da ne isplaćuje “pomoć od 100 KM”

U još jednoj prevari na Facebooku korisnicima/ama se obećava pomoć u iznosu od 100 KM, koju navodno dijeli UniCredit banka u Bosni i Hercegovini. Iz ove banke potvrdili su da je riječ o zloupotrebi njihovog identiteta.

Foto: Screenshot, Facebook stranica UniCredit Bank BiH

U objavi od 26.10.2022. godine na Facebook stranici UniCredit Bank BiH tvrdi se da ova banka nudi pomoć klijentima/kinjama bilo koje banke u Bosni i Hercegovini u iznosu od 100 KM. 

POMOĆ KLIJENTIMA💲❗
Poštovani klijenti svih banaka u Bosni i Hercegovini , zelimo da Vas obavjestimo da UniCredit BIH daje dodatnu pomoc od 100 KM a sve u vezi današnje situacije u globalu , mislimo na Vas i pomažemo kada je to najbitnije
Pravo na pomoc imaju svi klijenti svih banaka u Bosni i Hercegovini , potrebno je da imate otvoren racun , bankomatsku karticu , vazecu licnu kartu i aktivan broj mobitela
Objava vrijedi do 01.01.2023

Gotovo identičnu objavu pronašli smo i na stranici UniCredit BANK BiH, gdje je objavljena 27.10.2022. U ovoj objavi takođe se tvrdi da ova banka nudi 100 KM pomoći klijentkinjama i klijentima bilo koje banke u BiH, dokle god imaju “otvoren racun , bankomatsku karticu , vazecu licnu kartu i aktivan broj mobitela”.

U samim objavama nije precizirano na koji način korisnici/e mogu dobiti navedenu pomoć. Ipak, u komentarima na objavi od 27.10.2022. može se vidjeti da administratori/ke ove Facebook stranice korisnike/ce pozivaju da ih kontaktiraju privatnom porukom kako bi dobili/e pomoć. 

Do vremena pisanja ove analize nismo uspjeli utvrditi šta se tačno od korisnika/ca traži nakon što sami kontaktiraju stranicu.

Šta su činjenice?

Obje navedene Facebook stranice nastale su istoga dana kada su na njima i objavljeni navodni pozivi za dodjelu pomoći, 26.10. i 27.10.2022. Na ovim stranicama, izuzev objave profilnih fotografija (1, 2) i naslovne fotografije na jednoj stranici, ne postoji nikakva druga aktivnost. 

Raskrinkavanje je upitom o autentičnosti navedenih objava kontaktiralo službu za odnose s javnošću UniCredit banke. Kako su u odgovoru za našu platformu naveli, riječ je o prevari:

Ovim putem Vas informišemo da je riječ o lažnoj nagradnoj igri, kao i lažnom predstavljanju s malicioznom pozadinom.
Napominjemo da UniCredit Bank d.d. nema zvanični profil na Facebook i Instagram društvenim mrežama. Na navedenim društvenim mrežama dostupan je isključivo profil UniCredit Grupe, koji se ne koristi u svrhu slanja oglasa niti komuniciranja s klijentima.
UniCredit Bank d.d. kroz kanale komunikacije redovito upozorava klijente na ovakve ili slične radnje, te skreće pozornost da svoje lične/osobne i bankovne podatke te kartice uvijek čuvaju u tajnosti i ne dijele s nepoznatim osobama kako bi spriječili zloupotrebu.
Dodatno, UniCredit Bank d.d. povjerljive informacije nikada ne traži putem SMS-a, Viber-a, niti bilo kojeg online kanala.

Slika iz navedenih objava potiče iz autentične promocije kompanije M:tel iz 2017. godine. Korisnici/e su tada imali/e mogućnost da prelaskom na određenu pretplatu ovog mobilnog operatera na poklon dobiju UniCredit mastercard karticu sa 100 KM. 

Raskrinkavanje je o sličnim prevarama na Facebooku pisalo u više navrata (1, 2, 3, 4, 5, 6). Kako je u ovim i drugim analizama objašnjeno, ovakve prevare mogu postojati iz više različitih razloga. Jedan od njih je “izgradnja” pratiteljstva na ovakvim Facebook stranicama, koje se kasnije mogu preimenovati ili unosno prodati. 

Drugi, mnogo opasniji, razlog kreiranja ovakvih prevara jeste krađa ličnih ili finansijskih podataka korisnika/ca. Iako nismo uspjeli saznati šta se tačno od korisnika/ca u ovom slučaju traži da bi dobili/e pomoć, iz same objave može se zaključiti da je vjerovatno u pitanju upravo ovaj vid prevare na društvenim mrežama. 

Kako prijaviti lažne Facebook stranice?

- Otvorite stranicu i kliknite na polje s tri tačke koje se nalazi pored polja za pretragu označenog simbolom lupe. 

- Izaberite opciju "Report Page/Prijavi stranicu".

- U prozoru koji se pojavi izaberite opciju "Scams and fake pages" ili “Prevare i lažne stranice”, zatim “Fake page” ili “Lažna stranica”.

- Nakon toga pojavit će se prozor s posljednjim korakom u prijavi, u kom trebate samo kliknuti "Done" – tj. “Gotovo”.

Kako prijaviti lažnu stranicu putem mobilnog telefona?

- Kada otvorite Facebook stranicu na mobilnom telefonu, opcija "Report/Prijavi" nalazi se u gornjem dijelu vašeg ekrana i označena je s tri tačkice, pored opcije slanja poruke stranici. Kliknete na tri tačke i dalji proces je isti.

Shodno navedenim činjenicama, objave u kojima se tvrdi da UniCredit banka daje pomoć u iznosu od 100 KM klijentima/kinjama bilo koje banke u BiH ocjenjujemo kao lažnu vijest

(Raskrinkavanje.ba)

Pogledajte originalne članke