Pregled sedmice: Niti je Šešelj u bolnici, niti Bakir prima invalidninu

Prethodnu sedmicu obilježile su stare fotografije koje su se predstavljale kao aktuelne, bespotrebna dramatizacija fudbalskih tema kao i preuranjene političke kampanje.

Agencija “Beta” objavila je članak koji tematizira prijedlog zakona na nivou Europske unije, a koji bi promijenio proceduru ulaska u Šengen zonu. Od te agencijske vijesti nastale su desetine klikbejt naslova. Zašto “prelazak granice” i ulazak u Šengen zonu nisu isto pročitajte u analizi na ovom linku.

Smještanje migranata jedno je od gorućih pitanja u EU oko kojeg ne postoji dogovor. Pojedinačne izjave danskog premijera i austrijskog kancelara nisu dovoljne da se na to pitanje odgovori. Postojeće izjave evropskih zvaničnika o ulozi koju BiH može imati u tom procesu nisu dovoljne za valjan odgovor o smještaju imigranata u zemljama izvan EU, ali to nije spriječio klikbejt naslove kao što možete pročitati ovdje.

„Zapalio Balkan“ i „Potres na Balkanu“ tipični su klikbejt naslovi kojima lažni mediji pokušavaju privući što veći broj čitatelja, koristeći nogometnu euforiju koja je ovih dana zahvatila i zemlje bivše Jugoslavije. Na Balkanu ipak nije bilo ni požara ni potresa, a kako izgleda bespotrebna dramatizacija nogometa pročitajte na ovom linku.

“Večernji list” je objavio priču o privremenoj obustavi isplate penzija za 3.000 penzionera u BiH i 3.000 u inostranstvu. “Fokus” je u naslovu svog članka to predstavio kao da će 6.000 penzionera iz BiH ostati bez penzije. Kako do broja od šest hiljada penzionera doći sabiranjem krušaka i jabuka pročitajte ovdje.

Fotografija Stjepana Mesića, koju je Informer predstavio kao podršku švicarskim reprezentativcima albanskog porijekla na svjetskom prvenstvu u fudbalu, zapravo je nastala prije godinu dana. Cijeli članak pročitajte ovdje.

Kada osam anonimnih portala objavi eksluzivnu informaciju koju ne možete pronaći nigdje drugo, vjerovatno je u pitanju lažna vijest. Kako Šešelj ipak nije završio u bolnici pročitajte na ovom linku.

Iako anonimni portal tvrdi da Bakir Izetbegović prima invalidsku penziju, penzioni fond i nadležno ministarstvo su to demantovali. Zašto je vijest o tome da Bakir Izetbegović prima invalidninu laž ali i teorija zavjere pročitate ovdje.

Veliki broj medija na Balkanu objavio je vijest da je u Švedskoj stupio na snagu zakon da partneri moraju imati pisani pristanak ukoliko žele imati seksualni odnos. Međutim, ni Šveđanima nije potreban papir za seks kao što možete pročitati na ovom linku.

Nekoliko portala je početkom jula prenijelo članak star 3 godine i predstavilo isti kao aktuelan i ekskluzivan. Naime, “zabranjeni snimci” predsjednika Srbije Aleksandra Vučića na brdima iznad Sarajeva tokom opsade nisu ni tajni ni zabranjeni nego su objavljeni na Youtube prije 4 godine. Cijeli članak pročitajte ovdje.

Sastavni dio podilaženja fudbalskoj euforiji je i fotografija banera s natpistom „Sretno Hrvatska“ u Bihaću: baner jeste postavljen - ali prije 5 godina. Cijeli članak možete naći na ovom linku.

Poznati ukrajinski pedijatar Jevgenij Komarovski je u jednom intervjuu dao svoje generalne preporuke za zdravlje djece. Na osnovu tog članka, portal “24hzanimljivosti” je u naslovu obećao lijek za djecu, koji nije “magični”. Na kraju se ispostavilo da nema ništa ni od tajne ni magičnih lijekova, a ni ruskog pedijatra kao što možete pročitati ovdje.

Dva portala objavila su poziv političke partije na “regrutaciju” kao oglas za posao. Način možda jeste inventivan, ali je nesumnjivo riječ o prikrivenom oglašavanju. Kako izgleda oglas za radno mjesto za hljeb bez motike pročitajte na ovom linku.

(Raskrinkavanje)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 08. 07. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 4 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Dezinformacija
Slučaj Denis Šulić i etnička pripadnost

Predsjednici mladih SNDS-a i SDS-a bili su tema mnogih medijskih izvještaja...

Dezinformacija
Lažna vijest
Novosti “otkrivaju” još jednu laž

Srbijanske „Večernje novosti“ su u svom članku, bez ikakvih dokaza, ustvrdile...

Lažna vijest Pristrasno izvještavanje Demantirano
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com