Pregled sedmice na “Raskrinkavanju”

Raskrinkavanje.ba donosi pregled najzanimljivijih tema o kojima smo pisali u protekloj sedmici.

Samoubistvo Slobodan Praljka u sudnici Haškog tribunala poslužilo je mnogim medijima za objavu netačnih informacija, te je ova tema dominirala i u našim analizama.

Tako smo, recimo, zabilježili prenošenje satiričnog članka sa portala “Slobodna Bosna”, koji je portal “Slavenski jutarnji” objavio bez naznake da se radi o satiri, sa namjerom predstavljanja iste kao stvarne vijesti. Objava je ocijenjena kao lažna vijest, a cijelu analizu možete pročitati na ovom linku.

Portal “Telegraf” je otišao korak dalje i na osnovu dva kratka anonima komentara sopstvenih čitalaca izmislio priču o navodnim teorijama zavjere po kojima je Praljak zapravo živ i krije se od javnosti. Vijest je ocijenjena kao dezinformacija, a cijelu analizu možete pročitati na ovom linku.

Za razliku od “Telegrafa”, portal “Ujedinjenje” objavio je članak koji zaista spada u domen teorija zavjere, a po kom Praljak nije imao namjeru da izvrši samoubistvo, ali je “pušten da umre” od strane neimenovanih zavjerenika. Cijelu analizu možete pročitati na ovom linku.

 

U protekloj sedmici, zabilježili smo i drugu lažnu vijest koja se odnosila na smrt javne ličnosti, nakon prošlosedmične ocjene lažne vijesti o smrti Sinana Sakića. Ovoga puta, “Splitski Dnevnik” je objavio da je u bolnici preminuo Oliver Dragojević, što je vrlo brzo demantovano i uklonjeno sa portala koji su vijest prenijeli. Objava je ocijenjena kao lažna vijest, a cijelu analizu možete pročitati na ovom linku.

 

Među brojnim prijavama čitatelja/ki od kojih dobijamo sugestije za provjeru medijskih informacija upitne kredibilnosti, našla se i jedna u kojoj je zatražena provjera vijesti da je slikar Sulejman Haljevac oborio “Ginisov rekord u njemačkom ekspresionizmu". Objava je ocijenjena kao greška, a cijelu analizu možete pročitati na ovom linku.
Nakon što smo kontaktirali portale koji su objavili pogrešnu informaciju, jedan od njih, “Klix”,  objavio je novi članak sa tačnom informacijom. Više o tome možete pročitati na ovom linku.

 

Ove sedmice objavili smo i nastavak analize članka portala “Dnevno” o navodnim "zvaničnim priznanjima" da postoji uzročna veza između vakcinacije i autizma. Ova tema izuzetno je zanimljiva autorima lažnih vijesti i teoretičarima zavjera, te smo se njom pozabavili vrlo detaljno. Prvi dio analize o fabrikovanju ovakvih vijesti možete pročitati ovdje, a nastavak je dostupan na ovom linku.

U narednim danima ćemo objaviti i posljednji dio analize ovog članka, koji je do te mjere “natrpan” dezinformacijama da ih je bilo nemoguće prikazati u samo jednom tekstu.

 

Redakcija “Raskrinkavanja” trenutno radi na još jednoj analizi koju možete očekivati uskoro, a koja se bavi mrežama “kloniranih portala” koji ne proizvode nikakve informativne sadržaje. Ovaj online “biznis” zasniva se na ”klikbejtovima” i replikovanju tuđih sadržaja diskutabilnog kredibiliteta, kako bi se ostvario profit na osnovu broja pregleda na sajtu. Mehanizam je jednostavan - senzacionalistički naslovi privlače čitatelje/ke da otvore članak na portalu, brojač pregleda bilježi svaki novi “klik”, a zatim se na osnovu broja ljudi koji je na portalu vidio plaćene reklame “obračunava” i zarada vlasnika portala. Više o “farmama portala” u BiH čitajte uskoro na Raskrinkavanju.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Darko Brkan Objavljeno: 15. 12. 2017 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Analiza
Stare prevare u novom ruhu: Ne postoje "besplatni telefoni"

Na društvenim mrežama idalje se redovno pojavljuju lažne nagradne igre. Nek...

Klikbejt
Čitatelji prijavljuju: Klikbejt o “Erdoanu” i “EURO 2022”

Čitatelji su na adresu Raskrinkavanja uputili dvije prijave članaka čiji na...

Klikbejt
Klikbejt
Od skupštine opštine Bratunac do “puča”

Nekoliko anonimnih portala izvijestilo je o dešavanjima u skupštini opštine...

Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me